maanantai 22. huhtikuuta 2013

Working in starbucks

En tiiä kuinka moni pystyy samaan, mut oon tehny mun kahen viikon starbucks uran aikana kaikki maholliset emämokat: unohtanu työvuoron, myöhästynyt 10min-2h, unohtanu ilmottaa tarvittavast vapaapäiväst, tarjonnu täysin väärii juomii, rikkonu kahvikoneen ja ekana kassa-aamuna luulin 20 pennisiä 25 pennisiksi että vaihtorahat ei sitten todellakaa menny iha niinku piti..lisäks puhun kiirreessä suomea jota kukaan töissä ei edes ymmärrä.

Mutta ihan hauskaa on ollu. Ei toi liukuhihnabaristana työskentely lontoon tokaks kiireisimmäs kahvilas oo iha mun juttu mut työkaverit ja kansainväline ilmpiiri tekee päivist kivoi:) Välil mielenkiintoo irtoo kans varastapauksist joita selvitellää videokameroil poliisie kaa, mitä ei kyl suomes nii usein tapahu..

Palkka on siis euroissa reilu 8 ja laskettii esimiehen kaa et mul jää vuokran ja matkakortin jälkee £100 käteen kuukaudes. Eli niukasti mennää ja säästöi ei kyl tuu kertyy...

Mua on kehuttu et osaan jo paljo ja pärjään yksi kahen viikon kokemuksel, pääsin harjottelijast baristaks jo nyt! Huomenna eka avaus yksin, otin kuvat kaikist hyllyist ja tein eile päiväykset tuotteisii valmiiks. Neljält hyppään sit bussii kohti Piccadillyy

Meil ei siis tosiaa oo ketää brittii duunis. On ruotsii, mä suomest, espanjoita, afrikoita, portugalei, yks italialaine ja puolalaisii. Yks on kans intiast ja pari kiinast..Että hyvin kuulee eri kieliä joka päivä ja tiiminä saadaa palveltuu melkee kaiken kielisii asiakkait! Suomalaiset vaa tuntuu olevan säälittävä vähemmistö kaiken sen turistimassan keskellä..mut osaampaha palvella ruotsiks ja nykyää osittai italiaks;)

Tosiaan vihaan kahvien tekoo yli kaiken. Osaan tosin jo sydämen laten päälle joten kuten ja lehtiki onnistunu pari kertaa et kyl mä viel joku päivä oon mestari niiden kaa:P Mut oon kassalla nii paljo ku vaan pystyn olee, usein iha vaa sikski et mun enkku on ehk puhtainta ja mokailen kassalla vähemmä ku kahvei tehdessä tai merkkaajana.

Hassuinta on et töissä ajattelen kaiken nykyää englanniks. Esim lyhenne WC suomeks ajateltuna ei tuo heti mieleen kermaa..(with cream). Kosk oon oppinu kaiken enkuks ja käytän vaa enkkuu nii pääki alkanu ajattelee sen mukaa. Kiirees alan höpistä suomeks mikä ihmetyttää mun työkavereit mut stressis kieli vaa menee nii solmuu et en jaksa sopertaa enkkuu..ja joo ruotsalaisen esimiehen kaa puhutaa ruotsii nii tulee ylläpidettyy sitäki:)

Se ehkä tältä erää mun työstä. Sanottakoon viel et saan ilmasii kahvei ja mitä vaa juomii ja käytännös ruuatki (paninit, wrapit, leivokset) on kans ilmasii: joko 'unohdan' maksaa tai maksan tipeillä.

Sellasta.

-Sam:)

Ps. Infona siis viel niille jotka ei aiemmi oo lukenu et marssin sisää starbucksii ja alotin seuraavana päivänä työt kello 7.

Pps! Lontoon maratoni oli su ja sen kunniaks tein itekki pikku lenkin! Ostin pari treenipaitaa ja trikoot halval Primarkist ja lähin tutustuu ympäristöö. Vihaan juoksuu ja olin varmaa vaa 20min..mun elämäni lenkit on siis laskettavis sormilla XD

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti